pondělí 8. září 2014

The One with Amazing Blueberry Swirl Muffins

Miluji muffiny!


Baví mě příprava těsta, baví mě vyběr těch správných ingrediencí, baví mě sledovat je, jak v troubě "rostou".. Prostě mě baví. Nedávno jsem pekla jednoduché muffiny s malinami, které zmizely během chvíle, proto jsem se rozhodla pro vyzkoušení nového receptu - borůvkových muffinů. Recept mám ze stránky Honestly Yum. (Barva borůvek a i výsledných muffinů není stejná jako v onom receptu, protože oni měli evidentně lepší a jistě i kvalitnější borůvky - já se musela z nouze spokojit se slevněmými borůvkami z Tesca, ale za to mám krásné košíčky z Ikey.)


Nachystáme si vše potřebné a troubu si nastavíme na 220 °C. A jdeme na to! Nejprve jsem si připravila drobenku, kterou se muffiny před vložením do trouby posypou. Smíchala jsem cukr krupici, hnědý cukr, sůl a mouku (použila jsem polohrubou) v malé míse. Pořádně jsem promíchala a nakonec přidala rozpuštěné máslo (teplé). Vidličkou (ale klidně i rukou) jsem vše důkladně promixovala, abych dosáhla kýžené konzistence.


Dále jsem udělala to, co se v receptu nazývá "blueberry swirl mixture". Nevím, jak bych to krásně česky nazvala, je to ale úžasná borůvková omáčka. Půlku borůvek a čajovou lžičku cukru krupice jsem v malé pánvi vařila na středním plameni asi 5 minut. Borůvky jsem rozmačkala a po udané době jsem měla hustští omáčku. Omáčku jsem nechala vychladnout.


Konečně jsem se mohla vrhnout na těsto na muffiny. Smíchala jsem dohromady všechny suché ingredience: mouku (opět polohrubou), kypřící prášek (celý sáček) a sůl (raději jsem použila vélkou mísu). V další misce jsem ušlehala vejce a zbývající cukr krupice, dokud z nezhoustly. Potom jsem pomalu vmíchala máslo a olej a nakonec jogurt, mléko a vanilkový extrakt. A poté jsem tuto směs smíchala s tou suchou - velmi pomalu. 


Přihodila jsem zbytek borůvek. Těsto by podle receptu mělo zůstat s hrudkami, což mi asi nějak nepovedlo, ale ve výsledku to (snad) moc nevadilo. 


Pak už jsem si vytáhla formu, naplnila ji košíčky a každý košíček naplnila těstěm. Košíček by měl být úplně plný, čehož jsem se zpočátku bála, takže jsem ho naplnila do 3/4, což (jak první várka ukázala) bylo zbytečné. (Navíc ikeácké košíčky se nečekané roztáhly do šířky!)


Teď přišla na řadu borůvková omáčka. Na každý muffin jsem dala jednu čajovou lžičku a pomocí párátka jsem se snažila omačku rozprostřít po celém muffinu (i dovnitř).


A pak jen stačilo posypat drobenkou, pomodlit se a strčit do trouby. Pekla jsem 17 minut (dokud drobenka nezezlátla), ale myslím si, že jsem klidně mohla péct déle, ale to je vše na zkoušení.


Jelikož v receptu jsou všechny potřebnosti uvedené v mě ne moc dobře známých veličinách a jelikož jsem si chytře své převody (jistě velmi přesné) někam uložila a nevím kam, nechám na vás, kolik čeho do receptu dáte (vše najdete v receptu). Já jsem celkem upekla 27 muffinů (krapet víc, ale vždy se udají). Kdybych příště zase pekla a udělala jich víc asi uspořádám muffinovou párty. 

Máte také rádi muffiny?

2 komentáře:

  1. ÁÁÁ, takhle večer mi dělat chuťě! :D
    Ale vypadají fantasticky, musím je vyzkoušet! :)
    (Tak mám někdy pocit, že nebudu dělat nic jiného, než péct nové a nové dobroty :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu ráda, když vyzkoušíš a podělíš se o zkušenosti ;-) Jo, také mě to občas napadne podle všech těch receptů, které mám uložené :-D

      Vymazat